26 september 2010

Skånehelg!

Har precis packat väskan, sista natten här nu. Imorgon bär det av hemåt! Jag vill inte. Denna helg har varit jobbig men samtidigt en jävligt underbar helg. Ett par dagar till hade inte suttit fel, för jag vet att när jag kommer hem, är det tillbaka till verkligheten och börja jobba varenda jäkla helg igen, dubbelt också! Och jag har ingen aning om när jag är ledig nästa gång.

I fredags var det begravingen. Det var en jättefin begravning, verkligen! Trots all sorg har jag aldrig känt mig så stark som jag gjorde då, tillsammans med Pappa, Mia, brorsan, syrran och min kusin. Vi var verkligen starka tillsammans och det syntes. Alla relationer på min pappas sida är komplicerat, ingen som förstår det om man inte själv är med i bilden. Så trots allting så gjorde vi så gott vi kunde, vi var starka och bäst, och det såg alla!

Igår var det lite party här! Det var jätteroligt verkligen! Och vi vet, att farfar var med oss där. Han satt där uppe och titta ner på oss, log och skålade med oss! Han hade varit stolt över oss alla! Vi alla älskar dig farfar och du kommer alltid att finnas med oss! <3

Idag har det varit den segaste dagen ever. Alla har varit riktig sega. Vi åt jättegod mat och blåbärspaj & äpplepaj till efterätt. Det har inte hänt mycket idag alls. Jonna kom förbi en liten stund med lilla Kevin, men stackarn mår inte så bra just nu så det blev bara ett kort litet besök. Annars har vi bara legat i soffan och glott på tv. Och nu har alla gått och lagt sig utom jag och syrran som sitter vid varsin dator.

Det blev ett långt inlägg. Det enda jag egentligen vill säga är att jag vill verkligen inte åka hem. Och att det har varit en toppenhelg blandat med mycket glädje och sorg. Vi gjorde denna helg så bra som vi kunde! Jag älskar er alla!

Jag har massa bilder från denna helg. Har glömt kamerasladden hemma så lägger in dom när jag kommer hem.

Inga kommentarer: