4 september 2010

klipp klipp

Nu är jag hemma efter en massa jobb! eller ja, det var väldigt lugnt på skyen ikväll så det gick lite långsamt. Nu är jag trött så det ska bli ruskigt skönt att lägga sig i sängen.

Tänkte berätta hur jäkla klantig jag är! Fick mitt Visakort häromdagen, så idag skulle jag klippa sönder mitt maestrokort. Då lyckas jag klippa mig i handen istället, 30 min innan jag ska börja jobba på Ica. Får panik för det aldrig slutar blöda och gör jävligt ont. Skriker på brorsan att jag vill ha plåster. Det blödde igenom på 0.2 sekunder. Tryckte massa papper mot det och åkte fort som fan till apoteket och frågade vad jag skulle göra. Behövde ha något som att täcka såret med, bara plåster hjälpte inte. Så hon på apoteket var jättegullig och gjorde rent såret och pyssla om det ordentligt. Och så säger hon "slutar det inte blöda eller börjar blöda igen under kvällen får du nog åka upp till akuten och sy ett par stygn" Hell no tänkte jag, jag tänker inte missa jobbet och vill inte tillbringa natten på akuten! Man såg tydlingen in i handen på mig, en fin skinn och köttbit hänger löst! Åhh, jag ryser av bara tanken!

Nu, ca 11 timmar efter incidenten blöder det fortfarande ibland. Vet inte om det är för att jag inte låtit handen vila eller om det kanske är så att jag måste sy i alla fall? Finns inte på kartan att jag åker till akuten nu, jag ska sova! Får göra det imorgon i så fall. Ska vila handen så mycket som jag bara kan och sen får jag se imorgon! Nu måste jag titta på det där äckliga såret för jag måste göra rent och lägga om det! Sen är det god natt!

Inga kommentarer: