22 februari 2011

Grattis världens bästa mamma!

puuh, vilken jäkla dag det har varit än så länge! Ingenting har gått som jag velat!

Börjde med en promenad på 30 minuter med Wilma. Det är väl ungefär det enda som har gått bra idag. Kom in igen och började med cheesecake, då den ska stå minst fem timmar i frysen. Skulle vispa grädden som ska vara i och efter tio minuter har det inte hänt ett skit. Kollar efter, och då har jag köpt matlagningsgrädde istället för vispgrädde. Ringer runt som en galning till mina vänner. Tillslut kommer Ulrika med vispgrädde, guldvärt i detta läget! Nu hoppas jag bara på att den blir god!

Tänkte jag skulle ta ett bad för att lugna ner mig lite. Det första jag gör är att tappa ner hela duschtvålen i badkaret. Efter badet tappar jag både deodoranten och min lilla spegel i golvet. Yiihaaa!

Brorsan slutade vid halv fyra, han fick komma hem och hämta mig så jag kunde handla det jag glömde igår. Och i samma sväng kom Nettan och hämtade Wilma. Står i kassan och ska betala, vänder upp och ner på plånboken och alla småpengar i myntfacket ramlar ut. Då trodde jag seriöst jag skulle börja gråta!

Nu är jag i alla fall hemma. Försöker lugna ner mig med lite musik. Ska precis börja med fläskfilén som ska vara i ugnen i 45 minuter. Sen ska potatisgratängen in också.
Det ska nog bli mat någon vacker dag!

Förrätt: Toastskagen
Varmrätt: Ugnstekt fläskfilé m. potatisgratäng och en god tomat och fetaost sallad till.
Efterätt: Cheesecake med varma hallon!

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN KÄRA MAMMA! JAG ÄLSKAR DIG! ♥ ♥ ♥

Inga kommentarer: