13 februari 2011

En tanke!

En tanke som kommit på besök ganska ofta den senaste tiden. Kanske för att jag allt ofta får höra saker som relaterar till det.

Varför är det så himla viktigt att alltid bli någonting? Varför man ska ha ett riktigt bra jobb som ger dig så jäkla mycket i lön?! Självklart, pengar är alltid roligt, det kan man inte få för mycket av, inte det jag menar. Självklart ska man få bli något om man verkligen vill det. Men jag får känslan av att många bara vill bli något för att dom tror att dom får en högre status då. Att dom bara gör det bara för att och inte för sig själva.

Jag jobbar nu i livsmedelesbutik och jag stormtrivs. Tycker det är superkul att få hjälpa och träffa människor på det sättet. Och om och om igen får jag höra "men du kommer väl inte jobba där hela ditt liv" eller "vill du sitta bakom kassan när du är 50+" INTE FAN VET JAG! Jag lever i nuet. Bara jag är nöjd med det jag gör just nu. Jag vet inte vad jag gör om 30 år, kanske är jag kvar inom livsmedel, jag kanske har arbetat mig uppåt inom just livsmedel.

Det viktigaste är väl att man trivs med sitt jobb och sitt liv. Att man har råd med det viktigaste men kanske kunna unna sig saker. Standard med ett litet plus i kanten kanske!

2 kommentarer:

Macke sa...

Vem fan ska ta betalt när man handlar mat om det inte finns folk i kassan :O

Catrin Nilsson sa...

haha ja men typ! någon måste väl sitta där också, annars kan folk inte köpa mat! ;)