15 februari 2011

En bra början..

Idag vaknade jag med en otrevlig huvudvärk. Så fort jag rörde mig blev jag helt snurrig. Så jag låg i sängen och kollade på tv till halv fyra. Då fick jag nog. Gick upp och tog en Actimel som jag har börjat dricka varje morgon och tryckte i mig två alvedon och dom gjorde susen. Tur det, vart lite deppig av att vakna upp och må skit på min lediga dag.

Jag vill ju så himla mycket. Jag vill ha det där jäkla körkortet men jag vill inte börja med att köra när det är sånt här jäkla skitväder. Och så vill jag flytta hemifrån. Nu har jag väl råd att flytta hemifrån men jag har däremot ingenting förutom min säng, tvbänk, tvn och ja.. småskit som man har i sitt rum. Och man måste ju börja någonstans.

Så jag och brorsan hämtade mamma från jobbet och så åkte vi ut på Erikslund och gick in på Chilli. Första gången jag var där var det en stor besvikelse men efter att ha besökt butiken några gånger till så älskar jag den! Får inspiration av att bara gå in där. Det första jag möts av är superfina tallrikar och skålar. Jag var förälskad. Det var precis sådana som jag har haft en bild av i huvudet att jag ville ha. Så jag kunde inte låta bli att köpa dom. 29kr för dom större tallrikarna, 19kr för dom mindre och 29kr för skålarna. Jag är så jäkla nöjd! Dock hade dom bara fem stycken av dom mindre tallrikarna (köpte åtta av allt annars) och dom kommer inte in förrens v.25 igen. Så då blir det att köpa dom igen, eller kanske önska sig dom i födelsedagspresent? Tror det är samma vecka som jag fyller år ;)

Efter turen på Chilli åkte vi till Ikea. Köpte vanliga dricksglas. 6 st 29kr. Så köpte 12 glas och sen bestick. Besticken var dom dyraste men dom är fina :) Det känns som jag har gjort några kap idag och jag är riktigt nöjd. Och nu har jag kommit någonstans iaf! Fick även med mig lite små köksredskap som stekspade osv, haha. :)




Inga kommentarer: